Ahad, 29 April 2012

Kursus Pengakap

 ED & aktiviti pengakap

Hai, pukul 12.30 tengah hari tadi berakhirnya kursus yang ED hadiri sejak hari Jumaat lalu. ED telah menghadiri Kursus Kepimpinan Manikayu Bahagian Pengenalan dan Peringkat 1 bagi guru-guru Pengakap Kanak-Kanak di SMK Desa Jaya. Maklum sahaja, pada tahun ini ED telah ditugaskan menjadi guru Pengakap dalam bahagian ko-kurikulum sekolah.


Apa yang menarik sepanjang kursus ini berlangsung? Jom lihat gambar2 yang sempat ditangkap di bawah ini.

Khemah yang ED dirikan bersama kawan 1 sekolah. Khemah ini didirikan pada hari pertama (Jumaat) jam 7 malam.

Sesi kursus semuanya berlangsung di bilik media. Santai, sejuk dan selesa.

Ini kumpulan ED. Nama kumpulan kami ialah Sekawan Ungu. Daripada mata ED, anda boleh tahu yang ED sedang mengantuk. Waktu ni dah pukul 10.30 malam pada hari kedua. Hehe..

Dalam kursus ini, kami diajar untuk membentukkan wogel. Ini wogel hasil tangan ED.

Macam biasa la, kalau pergi mana2 kursus, mesti akan dapat kawan baharu. Kawan2 dalam kursus ni semuanya ramah-tamah belaka.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Lepas ni, kena turunkan ilmu2 yang ED dapat dalam kursus ni kepada anak murid pulak. Kepada kawan2 rapat ED, ada sebuah kisah yang mungkin akan membuatkan anda benci kepada ED. Begini kisahnya, pagi tadi ada beberapa orang cikgu perempuan yang meminta bantuan ED untuk mengambil gambar mereka. Mereka memanggil ED begini, "cikgu yang muka macam artis, tolong ambilkan gambar kitorang". Ada juga yang mengatakan wajah ED macam pelakon. Hahaha.. Udada Ubabye!!




ED: dapat pengalaman dan pengetahuan baharu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Blog Hiburan dan Peribadi