Khamis, 25 Ogos 2011

Carta Lagu-Lagu Sempena Balik Kampung!


Assalammualaikum. Esok hari terakhir persekolahan di bulan Ramadan. Dijamin, mesti ramai orang yang dah tak sabar-sabar mahu balik ke kampung sempena raya nanti. Sambil anda menunggu hari untuk balik ke kampung, apa kata anda layan dulu carta lagu-lagu sempena balik kampung yang ED sediakan untuk anda. Semoga lagu-lagu ini menyemarakkan lagi semangat anda untuk pulang berhari raya ke desa. Eksklusif untuk pembaca blog EDtv, ED tujukan lagu-lagu ini untuk anda!

Carta Top 5
Lagu-Lagu Sempena Balik Kampung!


Nombor 5: Indahnya Beraya Di Desa - Azlina Aziz. Amacam? Suka tak lagu ni?



Nombor 4: Balik Kampung - Allahyarham Sudirman. Lagu ni best tapi ED letak di tangga keempat sebab ada lagu yang lebih terasa lagi kalau dengar semasa mahu balik ke kampung.



Nombor 3: Pulang Di Hari Raya - Noor Kumalasari. ED suka sangat dengar lagu ni. Rasa seronok nak menyambut raya bila dengar lagu ini.



Nombor 2: Kepulangan Yang Dinanti - Aman Shah. Melodi dan liriknya betul2 menyentuh jiwa orang yang mahu balik ke kampung. ED suka dengar lagu ni masa belajar di perantauan dulu. Hehe..



Nombor 1: Pulangkan - Misha Omar. 


Oppss, silap. Tiba-tiba je lagu Pulangkan jadi lagu raya kan? Hahaha.. Mesti blog EDtv kena boikot nanti. Hehe.. Gurau je. Sekali sekala bergurau, apa salahnya kan? Okelah, ini betul-betul lagu kesukaan ED. Sebab itu ED letak lagu ini di tangga pertama. Walaupun bukan lagu nostalgia, tapi lagu ini sangat indah untuk di dengar. Jom kita lihat lagu di tangga juara.

 Misha Omar

Nombor 1 yang betul-betul Nombor 1: Salam Aidilfitri Ayahanda dan Bonda - Hujan dan Raihan. Best teramat lagu raya  ni. Inilah tujuan utama kita balik ke kampung kan? Sebab nak jumpa ayah dan ibu tersayang. Jom layan lagu mereka.


Selesai sudah segmen carta untuk hari ini. ED harap anda dapat bersabar dan berhati-hati apabila balik ke kampung nanti. ED mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Balik Ke Kampung kepada anda semua. Kirim salam pada keluarga anda ye. Udada Ubabye!!

ED: Berhati-hati di jalanraya. Tak nak berhati-hati di jalan raya, balik kampung naik sampan je. Hehehe..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Blog Hiburan dan Peribadi