Selasa, 18 Oktober 2011

Kantoi! Diari Cinta Murid..

Hai, topik hari ini tentang kisah ED di sekolah. Kisahnya tentang diari cinta anak murid ED. Kalau anda baca isi kandungan diari tersebut, mesti anda akan terkejut melihat isi hati murid perempuan tahun 5 ni. ED rasa terlalu awal untuk murid tersebut berperasaan sebegitu. Perkongsian paparan ini bukan untuk mengaibkan sesiapa, tetapi ED ingin membuka mata pembaca blog tentang fenomena murid2 sekolah rendah pada hari ini.


Okelah, mesti anda dah tak sabar nak baca isi diari murid tersebut kan? Jom ikuti pembongkaran kisah diari cinta murid tersebut..

 
Isi diari murid tersebut. Klik 2x pada gambar untuk besarkan.

Bagi anda yang tidak jelas, ED dah sediakan sarikata gambar di atas untuk anda.

RAHSIA: "tuuut.."

SECRET YANG AKU NAK TULIS NI TENTANG HATI AKU

Sebenarnya, aku tertanya2, perasaan ini akan sampai ke aku dewasa nanti? Ye lah, aku kan couple dgn "tuutt..". Orang selalu cakap, kalau jodoh tak akan ke mana. Jodoh aku ni akan bersama ke dengan "tuuut..".

Kalau boleh, aku tak nak putus dengan "tuutt..". Kadang2, dalam hati kita ni berkata, orang tahu ke?

Nak tahu tak, macam mana aku boleh sayang kat "tuutt.."? dari masa bila?

Sejak aku nak tak nak je suka kat "teett.." (budak lelaki lain), sejak "tooot.."(kawan dia) asyik minta tolong dengan "tuuut..", suruh pesan2 kat "teett..", masa itulah aku mula sayang dia. Masa tu, hati aku berdebar2 bila jumpa dgn dia. Aku tanya diri aku, apesal bila aku dekat dengan "tuuutt..", jantung aku berdegup dengan laju. Aku jadi pelik, setiap malam asyik terfikir pasal dia. Aku tanya lagi diri aku, perasaan aku ni dekat sapa? Banyak persoalan bermain dikepalaku. Dan banyak jawapan dihati aku. Dan bila kepala kata ye, hati kata jangan (tiru lagu Najwa Latif la ni..) Apa aku patut buat? Dan akhirnya "tooot.." menolong aku untuk couple dgn "tuutt..". Aku pikir "tuutt.." dah ada makwe, rupa2nya takde lagi. Akhirnya "tuutt.." menerima aku dengan rela hati. Terima kasih "tuutt..". Aku rasa inilah yang terbaik untuk aku. "Tuutt.." lah yang terbaik untuk aku.

I Love You "Tuutt.."

Dahsyat tak budak2 sekarang? ED rasa luahan cintanya mengalahkan orang dewasa. Hehe.. ED dah tegur murid tersebut. Selebihnya, diharap ibu bapa mereka lebih peka apa yang berlaku kepada anak2 mereka. Maaf, mungkin anda pening baca sari kata di atas sebab banyak sangat "tuutt..", "toott.." dan "teett..". Hahaha..

Diari murid tersebut sepatutnya tidak dibawa ke sekolah

Okelah, malam ini ada Cinta Elysa Episod 6. Jangan lupa tonton ye di TV3. Udada Ubabye!!


ED: Terlalu awal untuk murid2 sekolah rendah bercinta.

2 ulasan:

  1. aduyai..mmg sekrg zaman budk sekolh rndhpun bcinta cintun...huhu..mmg byk tttuut teeet..harap anak2 mummy jauhlh bnda2 mcm ni n lbh tumpu pd studi..pyh jga anak pompuannie..

    BalasPadam
  2. itulah pasal, bg ED semua pihak kena mengambil berat isu ini supaya tidak terjadi perkara buruk di kemudian hari..

    BalasPadam

Blogger

Foto saya
Johor Bahru, Johor, Malaysia
Blog Hiburan dan Peribadi